LAGER SCHOOLKIND


Kenmerken dyscalculie in de lagere school: 

  • Automatisatieproblemen (tellen, splitsen, tafels,..)
  • Problemen met rekenkundige procedures.
Het is meestal een mengvorm (2 subtypes)

  • Problemen met getallenkennis (inzicht in 10-talligheid).
  • Problemen met kloklezen en tijdsbesef.
  • Problemen met numerische concepten (rekentaal, maten, gewichten,..)
  • Problemen met tabellen, legendes,... (numerieke informatie)
  • Problemen met breuken, % , decimalen, vraagstukken,..
  • Problemen met muziek (vnl notatie). 


Wilt u terugkeren naar de pagina 'dyscalculie' dan kan u op onderstaande knop drukken. 


Druk op onderstaande knop als u wilt terugkeren naar de pagina' rekenproblemen en stoornissen' of de startpagina. 

Gemaakt door Evelyne Van Uytvanck
Alle rechten voorbehouden 2021
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin